Optimalt placerede mønsterblokke med tværsnit i midterribben og skuldre, forbedrer greb på sne. De særlige designede multifunktionelle lameller sikrer et bedre greb i alle retninger, og bedre kontakt med vejfladen. Det specielle profildesign i midten forbedrer grebet på sne. Dette resulterer i ekstraordinært god trækkraft, korte bremselængder og sikker kørsel på snedækkede vej
En optimeret fordeling af de langsgående riller og de tværgående riller forbedrer vandforskydningen fra slidbanen på våde veje. Yderligere riller i skulderområdet giver en optimal vejkontaktflade, hvilket forbedrer kontakten på våde veje. Dette design af de tværgående og langsgående riller giver en afbalanceret og sikker køreydelse på våde veje.
Gennem en forbedret slidbanestruktur med forskelligt designede blokke, hvis længde varierer på to sider af slidbanen, minimeres rullestøj. Det resulterende lavere støjniveau og giver en afslappet tur med mindre stress for chaufføren og passagerer.
Dæk med højt vådgreb (A eller B) har kortere bremselængde på våd vej, og er derfor mere sikker i regnvejr. Som under brændstoføkonomi, bliver D ikke anvendt og der er ikke planer om at anvende G.
Dæk står for op til 20% af køretøjets brændstofforbrug, så hvis du ønsker flere kilometer på en tank, bør du vælge et dæk med en høj vurdering under brændstoføkonomi. Co2 udledninging vil også være mindre.
Dette er udvendig støj fra dækkene og måles i decibel. Jo flere udfyldte ringe, jo mere støjer dækkene.